top of page

Yrittäjyyden Vallankumousviikko marraskuu 2023

Julkinen·298 jäsentä
Eve Holopainen
Eve Holopainen

Hei, olen Holopaisen Eve Vantaalta. Kiitos, kun pääsin taas mukaan Vallankumousviikolle. Tämä on huikea juttu. Osallistuin viime keväänä samaan tapahtumaan ja se muutti koko elämäni.

Olen virallisesti jo eläkkeellä. Tein työ urani myynnin ja asiakaspalvelun parissa sekä yrittäjänä, että työsuhteessa. Mieheni on minua kymmenen vuotta nuorempi ja edelleen työelämässä. Viime keväänä lähinnä odottelin häntä töistä ja huokailin kotona.

Olen ikäni tehnyt käsitöitä. Viimeiset viisitoista vuotta olen ommellut viikinkien vaatteita ja keskiaikaisia vaatteita. Olen tehnyt asuja tilauksesta ja kiertänyt kesäisin alan markkinoilla niitä myymässä.

Viime keväänä törmäsin netissä Kohti unelmia akatemian mainokseen ja klikkasin sitä puoli vahingossa lähinnä uteliaana, että mitähän tämä taas on 😊 Sen enempää ajattelematta olin mukana Yrittäjien vallankumousviikolla. Ja se muutti elämäni.

Minulta on vuosia pyydetty verkkokauppaa historiallisille vaatteille. Suunnitelma on kaatunut kahteen asiaan. Ensinnä kuvauksiin. Jokainen historiallinen vaate on erilainen. Siksi jokainen vaate pitäisi kuvat aina erikseen. Toiseksi olen kauhulla ajatellut ostosten palauttamis- ja vaihtorumbaa. Ja miten voisin vaihtaa, kun jokainen tuote on uniikki?

Johanneksen avausluennolla tuli jo esiin, että jokainen ongelma on haaste ja siihen löytyy ratkaisu.

Kuvausongelma ratkesi sillä, että päätin investoida kameraan ja opetella kuvaamaan. Koska jokainen vaate on erilainen ja uusia vaatteita valmistuu viikoittain, päätin pitää kuvauspäivän kerran viikossa. Tyttäreni on ammatiltaan kuvaaja, sain häneltä apua kameran hankintaan ja hän myös opetti kuvauksen alkeet. Lisäkoulutusta on kuulemma tulossa. 😊

Palautusrumba ratkesi sillä, kun sain tietää, että räätälöidyillä vaatteilla on vaihto- ja palautusoikeus vain, jos vaate ei vastaa kuvausta tai siinä on virhe. Niinpä panostan tuotteen kuvailemiseen antamalla jokaisen vaatteen tarkat mitat ja opetan tilaajaa ottamaan mittoja oikein.

Tässä taustat. Nyt minulla on toimiva verkkokauppa www.kierratysmuotia.fi Kaupasta puuttuu vielä historialliset vaatteet. Suunnitelmani oli avata kauppa syyskuussa, myynti alkaa loka- marraskuussa ja marraskuun panostan historiallisiin vaatteisiin. Kaiken pitäisi olla valmiina vuoden loppuun mennessä.

Johannes kysyi jossain, tarvitsenko apua.

Tällä hetkellä minulla on kaksi asiaa työn alla. Molemmat liittyvät brändin rakentamiseen ja niihin liittyy paljon avoimia kysymyksiä. Toinen koskee lähinnä Instagram profiilia; miten annan toiminnastani luotettavan ja mielenkiintoisen kuvan ja toinen sitä, miten liitän viestintään / markkinointiin tiedon kierrätyksestä. En myy second hand / käytettyjä vaatteita vaan uusia vaatteita, jotka on tehty kierrätystekstiileistä.

Olen todella surullinen siitä, minkälaisen maailman jätämme nuorille; ilmaston lämpeneminen ja maapallon saastuminen. Haluan antaa pienen panostukseni tekstiilijätteen vähentämiseen ja auttaa asiakkaitani tekemään samaa.

Verkkokaupalleni syntyi nimittäin historiallisten vaatteiden myynnin lisäksi kaksi muuta, vielä tärkeämpää toiminnallisuutta. Myyn valmiita vaatteita, jotka on ommeltu kierrätetyistä tekstiileistä ja minulta voi tilata vaatteita, jotka on ommeltu asiakkaiden omista kankaista tai kierrätettävistä tekstiileistä.

Eli kaikesta tästä pitäisi rakentaa selkeä ja myyvä konsepti, jonka sisällä osaisin itse tehdä oikeita asioita, etten eksy lajittelemaan lillukanvarpuja.

www.kierratysmuotia.fi

Instassa @kierratysmuotia

Saara Hyvönen
Johannes Laine
mirja.poikkeus
eve.kokko
Psykologipalvelu Tie
Psykologipalvelu Tie
06 de nov. de 2023

Hieno missio ja upeita vaatteita 🍀 💚

Curtir

Tietoja

Tämä ryhmä on tarkoitettu kaikille Kohti Unelmia Akatemian V...

jäsentä

bottom of page